Thursday, April 23, 2009

tko.fm : Kes Nusyuz Exco Wanita UMNO, Nor Hayati Onn



Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini menetapkan 2 Julai depan untuk mendengar hujahan tambahan sebelum membuat keputusan kes nusyuz membabitkan Exco Wanita Umno, Datuk Norhayati Onn.

Hakim Syari Atras Mohamed Zain memutuskan untuk mendengar hujahan tambahan sebelum membuat keputusan bantahan awal Norhayati mengenai permohonan nusyuz yang difailkan suaminya, seorang jurutera, Mohd Suffian Abdul Aziz.

Senator Datuk Noorhayati Onn menang sebagai salah seorang Exco Wanita UMNO dengan mendapat 463 undi.

Suaminya pernah berkata:

"Saya nak isteri saya itu tidak ada sebarang tuntutan ke atas saya dan ada apa-apa hak ke atas anak-anak. Saya mahu buktikan kebenaran dalam masalah rumah tangga saya dan saya juga mahu nama baik saya dibersihkan.

Dia dakwa saya macam-macam..’the damage is done’ walaupun dia sudah tarik balik saman fasakh ke atas saya. Dia kata dia nak berbaik-baik semula dengan anaknya dan sanggup pergi kaunseling… tetapi sampai sekarang dah setengah tahun lebih, tiada apa-apa yang berlaku."

Mengenai gambar intim Norhayati bersama Dr Rahman, bekas ahli parlimen Gombak, Suffian menyatakan bahawa ia berlaku ketika Pilihan Raya Kecil Pengkalan Pasir, Kelantan pada tahun 2005. Berlaku di bilik salah sebuah hotel di Kota Bharu. Semuanya ada terkandung dalam surat akuan bersumpah saya bertarikh 12 Oktober, 2006 dan juga sembilan laporan polis dibuat termasuk kepada Jabatan Agama Islam Selangor. (Menunjukkan salinan gambar dan laporan polis).

Beliau menambah, dalam kes Elizabeth Wong, cepat betul tindakan polis. Tukar polis Wilayahlah, cari orang itu, ini sampai nak cari luar negara sedangkan kes itu berbeza dengan kes isteri saya yang lebih teruk moralnya.

Elizabeth, dia bukan Islam…mungkin pergaulan itu membenarkan malah isunya ialah orang menceroboh ‘privasi’. Tapi kes isteri saya ialah adakan hubungan sulit dengan orang lain. Ada gambar, video dan rakaman perbualan. Kenapa tiada tindakan? Ia melibatkan seorang Senator Dewan Negara dan pemimpin pergerakan Wanita Umno - Greenboc

0 comments:

Post a Comment

PEMUDA BATU ENAM © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates